CROSSFIT.

Åh jeg er såå glad i dag dere!! Endelig har jeg begynt med Crossfit – på ordentlig denne gangen!! And I løøv it!!! Seriøst! Hvem hadde trodd at jeg skulle bli så hektet…?! Hadde min første prøve time på Crossfit-senteret her for noen uke siden og jeg eeelsket det, så jeg fikk lyst til å fortsette. Meldte meg inn på On-Ramp da, som er et fire ukers introkurs som man trenger å gå gjennom for å begynne å trene Crossfit der jeg skal trene. Og i dag dere, i dag har jeg hatt min første crossfit-økt!! =)) Wohoo!! Det var gøy!! Og jeg er nå skikkelig motivert til å forsette og se hvor langt jeg  kan komme!

 

Hva er Crossfit??

Definisjon: “CrossFit er konstant varierte, funksjonelle bevegelser utført ved høy intensitet.” 

Dere kan lese mer om det på sidene til crossfit-norge – og crossfit.com der finner dere en del nyttig og lærerikt stoff =))

Dagens:

I dag gikk vi gjennom innholdet i kurset og noen viktige teknikker. Økten varte i 90 min m/ oppvarming og uttøying. Så var det en lett men ganske effektiv workout!

On-Ramp WOD 1:

For Time: 15-12-9

Air Squats 
Push-ups 
Sit-up (abmat)s 
80 m Sprint 

Min totale tid: 6.13 min

Kisses!